Elkezdtem olvasni a The Encyclopedia of Trading Strategies könyvet. Még csak az elején járok, de már látszik, hogy nagyon jó. Tudományos alapossággal foglalja össze, amit a kereskedési rendszerekről tudni kell. Ha össze kellene hasonlítanom a már ajánlott  Professional Stock Trading: System Design and Automation című könyvvel, akkor az enciklopédia jobban hasonlít egy egyetemi tananyaghoz, míg a másik kicsit olyan, mintha élőben leshetnénk ki egy rendszerfejlesztő-trader-t. Mindkettő nagyon jó könyv.

Tegnap éppen a genetikai optimalizálókról olvastam, amit nagyon dicsér a könyv, és rá kellett jönnöm, mekkora marhaságot írtam a Szinbád kérdésére adott válaszban a fekete-doboz jellegről. Természetesen nyugodtan lehet használni optimalizálásra ilyen rendszert, attól függetlenül, tudjuk-e mi van benne. Úgyis az eredmény mínősíti. Ha jobb paramétereket kapok egy fekete-dobozból, semmi okom nincs a figyelmen kívül hagyására. Amíg tudom ellenőrizni, validálni az eredményeket, mindegy milyen módszerrel jutottam hozzá.

A fekete-doboz jelleget igazán kereskedési rendszereknél nem szoktam elfogadni, mert túl sok bizonytalansági tényezőt hoz be az éles kereskedés folyamatába. Az optimalizálás fekete-doboz jellege nincs hatással az éles kereskedésre.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr457085953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása