NGPS sztori

Az előző beíráshoz illeszkedve ez egy igazi IBD hype történet.

2004 nyarán találtam rá erre a részvényre a feltűnően jó értékeltsége miatt. Kb. 10 körüli forward PE-vel forgott, miközben 50% körül nőtt az árbevétele. Az iparág is tetszett (gps rendszereket szállítanak), szabadalommal védett technológia, éppen beindulóban. Nem volt túl sok gps-hez kapcsolódó részvény a piacon (imádom az egyedi részvényeket, mert nem tudják pontosan beárazni az elemzők).

Egy-két hónapig szenvedtem vele, az augusztusi beesésben el is adtam, aztán visszavásároltam. Aztán egy nagy alap beszállt (Fidelity, ha jól emlékszem) és elkezdett emelkedni a részvény. 15 dollár felett hamarosan megjelent az IBD 100-as listáján (sajnos ezt csak utólag tudtam meg) és elindult egy hype ciklus, növekvő forgalommal emelkedett hétről hétre. Ekkor elkövettem az a hibát, hogy a jelentős profit miatt eladtam (soha ne adj el emelkedő részvényt!), és 25 dollár felett már csak bámultam, ahogy az egekbe megy. 2004 végén már 1. helyen állt az IBD 100-as listáján és a floathoz képest iszonyatos napi forgalmakkal kereskedtek vele. Tipikus kiszállási jelzés. A cég fő tulajdonosa sokkal okosabb volt nálam és pontosan megértette az idők szavát. 2005 januárjában tonnaszám adta el a részvényeit. Amikor ez napvilágra került, jött az összeomlás, és ahogy a chartról is látható, hosszú hónapokig agonizált a részvény. Maga a cég persze ugyanolyan jó, mint volt előtte, és az utóbbi időben kezd felállni, csak hát a kutyavásár már megvolt. (Bár a mai negyedéves jelentésre éppen nagyon tépik...... azért sem.)

ngps.png

 

Figyelem: az immáron megszűnt freeblogról megmentett és újra publikált aranyláz posztok semmilyen formában sem képezik az én tulajdonom, és az abban foglaltakért semmilyen felelőséget sem vállalok. Ha a szerzőnek (András) kifogása merül fel az újbóli publikálást illetően, kérem, kommentben vagy üzenetben keressen meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr25942907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása