A nap részvénye

Az ALDA-t nagyon szeretem, idén ez volt az egyik kedvenc részvényem. Nehéz szívvel, de néhány hónapja szálltam ki belőle, amikor rosszul reagált a legutóbbi negyedéves jelentésre (nagy gap után besétált az 50-es mozgóátlag alá). Maga a jelentés egyébként nagyon jó volt, de a piac máshogy döntött.

Az ALDA golfütőket gyárt (szeretem az ilyen egyedi iparágakat) és az utóbbi években nagy turnaround sztorit produkált. Kb. 50%-kal növeli az árbevételét és jelenleg 11-es PE-vel forog!!!! Ritkán látni hasonlót. Fundamentális oldalról két problémáról tudok, egyrészt az iparág ciklikus, illetve ennek tartják. Ezt valójában nem értem, magamtól azt gondolnám, hogy alapvetően a golfozás, mint szokás terjedése a meghatározó a cég szempontjából. A másik probléma, hogy a bennfentesek masszívan elkezdték eladni a részvényeiket idén májustól. A bennfentes eladást sokan nagyon komolyan veszik (gyakran hallom EGYETLEN fundamentális érvként a shortolásra), jómagam nem tulajdonítok meghatározó jelentőséget neki. A két érv együtt azonban már komoly, mert egy ciklikus iparágban a bennfentesek tudják legjobban mikor érdemes eladni. Majd a piac eldönti, én mindenesetre továbbra is nagyon jó részvénynek tartom és újbóli beszálláson elmélkedem.

A beszállással általában meg szoktam várni a negyedéves jelentést, mert a jelentés (és a piaci reakció) nagyban meghatározza a következő időszak mozgását. Ezzel csak az a probléma, hogy az utóbbi időben láttam jónéhány részvényt, ami a jelentésre csinált egy hatalmas gap up-ot, azután hónapokig csorgott lefelé. Amit mindenképpen megvárok, az az 50-es mozgóátlag fölé emelkedés illetve még jobbnak tűnik a 25-ös szint áttörése. Meglátjuk.

A charton látható RSI divergencia is elég biztató.

alda.png

 

Figyelem: az immáron megszűnt freeblogról megmentett és újra publikált aranyláz posztok semmilyen formában sem képezik az én tulajdonom, és az abban foglaltakért semmilyen felelőséget sem vállalok. Ha a szerzőnek (András) kifogása merül fel az újbóli publikálást illetően, kérem kommentben vagy üzenetben keressen meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr985942447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása