bbc.png

Közben újabb kínai került a portfolióba. Lassan kezdek hasonlítani valami China fund-hoz. Alapvetően nem szeretem az USA-n kívüli részvényeket, mert nehezebb őket értékelni, továbbá a részvénnyel együtt vásárolok egy beláthatatlan országkockázatot is (pl. a cégvezetőket nem sittelik le, ha csalnak). De most úgy tűnik, az aranyláz helyszíne ázsiában van.

Még valami. Mivel kereskedési rendszerekről értekezem a blogban, olyan érzést kelthetek mintha a beírt poziciók valami szisztematikus rendszerből származnának. Ez nem így van. A blogba csak középtávú poziciókat írok be, mert az ezekkel kapcsolatos információk rögzítése fontos számomra. A beírt poziciók 80%-ban manuális (főleg fundamentális alapú) választások. A cél a döntéssel kapcsolatos információk felhalmozása, és esetleg későbbi elemzése. A szisztematikusan használt rendszereimben általában a ticker kódon kívül nem sokat tudok az adott pozicióról, nincs mit írni róluk.

Kedves András,

Milyen rendszert (mechanikus) használsz ?
spade | 11.29.05 - 9:43 pm | #

Amit tisztán mechanikusan használok, azok pullback rendszerek.
andrás | 11.29.05 - 10:19 pm | #

Szerintem az egyik legizgalmasabbak a pullback rendszerek.
És hova pullbackkolsz ?
Fibora,mozgóátlagra ?
Mivel nézed a trendet ?
spade | 11.29.05 - 10:31 pm | #

Hát, annyit tudok elmondani róla, hogy mérhetetlenül primitív a módszer. Semmi fibo, semmi mozgóátlag, semmi trend. Csak a primitív erő. Meg egy-két trükk, de azokat nem árulom el. Valami maradjon már nekem is.
andrás | 11.29.05 - 10:58 pm | #

Na mert ezzel aztán baromi sokat árultál el )
spade | 11.30.05 - 9:31 am | #

Az a helyzet, hogy az utóbbi évek number one felismerése volt számomra, hogy milyen végtelenül primítív módszerekkel lehet pénzt keresni a tőzsdén. Ha ezt valaki tudomásul veszi, nagyon sok munkát takaríthat meg önmaga számára.
Tapasztalataim szerint nagyon kevesen vannak ezzel tisztában, mert nem tűnik hihetőnek. A legtöbben azt gondolják, hogy valami komplex rendszert kell felépíteniük, mert "nehéz" nyereségesen kereskedni. Szerintem ezt még te sem tudtad!
andrás | 11.30.05 - 12:18 pm | #

> Szerintem ezt még te sem tudtad!

Nemtudok ebben állást foglalni amig nem mondasz semmit. Lehet tudtam lehet nem tudtam. Bátortalanul megjegyzem hogy tekintve hogy US-ben forogsz még ha disclosolnál is ötletet vagy gondolatot nem rontanád az esélyeidet , tekintve hogy hányan olvassák, ugye az angolok meg amúgy is marslakók nyelvének tekintik a magyart tehát kevesen értik
AM úgy az a véleményem, hogy nagy pénzt a középtávú rendszereddel lehet keresni, ami meg descretionary tehát ha ki is adod úgy se tudja rajtad kivül senki követni hiszen Te döntesz benne...
üdv
spade | 11.30.05 - 12:34 pm | #

Tudtam, hogy reagálni fogsz erre a mondatra, azért írtam.
Szerintem nincs igazad a publikálást illetően, de ennél fontosabb, hogy NEM AKAROM KIPRÓBÁLNI, igazada van-e.

A középtávú rendszer előnyben részesítése, meg logikailag is kizárható. Ha azzal lehetne "nagy" pénzt keresni, minek használnám a többit?
Minden rendszernek vannak előnyei és hátrányai. Ezek jól kiegészíthetik egymást. Én ezért használok több rendszert.
andrás | 11.30.05 - 1:33 pm | #

Ok.
Akkor marad a vélekedésed hogy én sem tudtam

üdv
spade | 11.30.05 - 2:15 pm | #

Csak provokáció volt, ne vedd komolyan.
andrás | 11.30.05 - 3:53 pm | #

Nem vettem komolyan, de nem biztos hogy nem jártál volna jobban ha megvitatjuk a kérdést minthogy nem.
De semmi gond.
A középtávú rendszer hatékonyságáról nyereség termelő képességéről csak annyit, hogy volt olyan amivel 80 szoroztam a pénzemet, és több is volt husszorozás vagy felette....ezért én már csak maradnék ennél...
spade | 11.30.05 - 4:34 pm | #

Húúúúúú! Akkor inkább vitassuk meg a te rendszeredet. Az enyém nem tud ilyeneket.
andrás | 11.30.05 - 8:09 pm | #

AZ enyém a tiednél is egyszerübb nem kell hozzá semmi hókuszpók a setupom a funda, a triggrem pedig a momentum, ennyi az egész....és én veled ellentétben nem is titkolom
Tudod ha valamit csinálsz mindig az a lényeg mit tudsz Te hozzáadni a többiekhez képest, miben vagy jobb mint az átlag. A legtöbb ember hott hülye a vállalatok értékeléséhez, ezért az árak alakulását figyeli abból próbálja kifigyelni a tutit. Na most aki csak a TA-t nézi az általában nem ért semmi máshoz hiszen végül is 2-3 hét alatt fel lehet szippantani az alapokat kb 8 általános tudással. A legjobbak persze a hosszú gyakorlat után érzik az árak minden rezdülését velük nem tudsz versenyezni. De minek is tennéd ha Te értesz a gazdasághoz és használod a TA-t nem varázsló de professzionális szinten. Ha elegyited a tökérdektelen tucat indikátorokat a tudással érdekes elegyet kaphatsz. Ha még a macro adatokhoz is értesz....nos az meg hab a tortán.....
spade | 11.30.05 - 8:40 pm | #

Figyelem: az immáron megszűnt freeblogról megmentett és újra publikált aranyláz posztok semmilyen formában sem képezik az én tulajdonom, és az abban foglaltakért semmilyen felelőséget sem vállalok. Ha a szerzőnek (András) kifogása merül fel az újbóli publikálást illetően, kérem, kommentben vagy üzenetben keressen meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr865957258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása