Az NTWK-t már elég jól kitárgyaltam beszálláskor és kiszálláskor egyaránt. Ez a részvény nem ment sehova, azóta is az 1.75-2.2 sávban mozog. Kár érte. Elég vonzó árbevétel növekedést produkál. A probléma az vele, hogy az egy részvényre eső nyereség nem követi ezt a növekedést. Az alapvető elgondolásom egyébként teljesült, miszerint az 50-es mozgóátlag környékéről vissza fog látogatni az előző kitörés környékére. Csak arra nem számítottam, hogy először lemegy a sáv aljáig, ezért a visszaemelkedésben pozitív nulla környékén inkább eladtam.

 

A HOM esetében az első beszállási pont nem volt túl szerencsés. Akkor úgy tűnt, hogy a több mint egy hónapos konszolidációból történő kitörés jó potenciált ad. Mivel utána nem tetszett a viselkedése, gyorsan eladtam. Ezután november végén jött a finanszírozási hír, ami újabb beszállás lehetőségét teremtette meg. A részvény pontosan a tőle elvárható módon viselkedett, ezt már itt kielemeztem. A tranzakciós ár alatt érdemes volt gyűjtögetni, én is így tettem, és végül az utóbbi napok felhúzásában visszaadtam nekik. Nem ez volt az évszázad üzlete, de jó érzés, ha egy részvény azt csinálja, ami elő van írva a nagy könyvben.

Az ALDA volt a nap részvénye a beszálláskor, és a mai napig a kedvenc részvényem, csak már "kívülről csodálom". Itt el mertem követni azt a főbenjáró bűnt, hogy negyedéves jelentés előtt beszálltam. Mint később kiderült, erre nem volt semmi szükség, mert nagyon beleadtak a jelentésbe.

alda2.png

Az ALDA-n igen tisztességes nyereséget értem el, miközben a mai napig nem értem a technikai viselkedését. Fogalmam sincs, mit keresett 22 dollár környékén, miért emelkedett ilyen nyögvenyelősen, és legfőképpen milyen barom adott bele egy teljesen jó negyedéves jelentésbe. Ez a sztori kicsit arról szól, hogy ha választani kell a fundamentális és a technikai kép között, akkor érdemes a fundamentális mellett szavazni. Hosszú távon mindig a fundamentális információk határozzák meg egy részvény áralakulását. A másik tanulság, hogy a tőzsdén nincsenek "tiszta" helyzetek, nem kell félni a "zavaró" információktól, mert akkor sohasem fog kereskedni az ember. Ja, meg a türelem az egy fontos erény, az ALDA-t tartottam a leghosszabb ideig, megérte.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr187062983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása