Bár Buxer nem értett egyet Mark Minervini véleményével a papíron történő kereskedésről, az alábbiakban még egy idézet jön tőle, a csőd jótékony hatásáról.

Előtte azonban egy személyes megjegyzés. Tőzsdei pályafutásom amatőrnek minősíthető időszakában többször szenvedtem nagy veszteségeket. Nem tudom a veszteségek mérete hogyan viszonyul az "átlagoshoz", de az biztos, hogy nekem fájdalmas volt. Tönkre nem mentem soha, nem is engedhettem meg magamnak. Aztán az egyik nagy veszteség(sorozat) indított el a professzionalizmus útján. Nem akartam hagyni, hogy vereséget szenvedjek. Nem akartam elhinni, hogy ne lennék jobb az átlagnál. És rendkívül dühös voltam, hogy csúnyán meg tudtak szívatni. Ekkor kezdtem úgy tekinteni a tőzsdézésre, mint egy szakmára. Megtanulható, elsajátítható szakmára. Döntő változás volt. Nem csak a napi tradekre koncentráltam, hanem hosszabb tanulási folyamatnak tekintettem a kereskedést. Nem sajnáltam időt és pénzt könyvek olvasására. Kevésbé fájtak a veszteségek, mert tanulópénznek tekintettem őket. És tanultam belőlük.

Akárhogyan is, a döntő változást egy nagy veszteség indította el. Ezért is olvastam élvezettel, Mark Minervini interjúját a Market Wizards egyik kötetében, amelyben hasonló élményeket fogalmaz meg (bár kissé drasztikusabb tapasztalatok után):

- Mit tanultál az összes pénzed elvesztéséből?

- Felismertem, hogy senki nem fogja helyettem megcsinálni ezt a dolgot. A brókerem pénzt keresett a jutalékomból, én meg ott ültem a csődben. Bár akkor még nem így láttam, de mai fejjel azt gondolom, hogy a legjobb dolog, ami egy kezdővel történhet, a teljes csőd.

- Miért?

- Megtanít tisztelni a piacot. Minél előbb tanulod meg ezt a leckét, (hogy az összes pénzedet elveszítheted) annál jobban jársz.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr297126237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása