A mai lecke

Hát ezt az IFO-t jól elcsesztem. Előzmény itt.

Azt írtam róla : " IBD hype gyanús". Mit ad isten, amikor 15 dollár felett zárt, azonnal felkerült az IBD 100-as listájára (az IBD listáról itt írtam). Nélkülem jutott el ide. Már az NGPS-nél (az NGPS sztori)is sikerült eljátszanom, hogy pontosan az IBD listára kerülés előtt adtam el, aztán végignéztem, ahogy az egekbe húzták.

Ez az az eset, amikor "megmondtam", majd nem tudtam korrekten végrehajtani. Pedig az utóbbi számít, ugye Spade?

Annyi történt, hogy a beszállás után, 3 nap múlva már közel 30%-os nyereségben voltam. Közben a részvény produkált egy újabb gap-et, és egy olyan nap jött, amikor új csúcson nyitott, de utána beesett. Az ilyen formáció általában rövidtávú konszolidációt jelez, és mivel alatta nyitva volt egy betöltésre váró gap (nem az induló nagy gapről beszélek, van ott egy kisebb, 7.8 dollárnál), eladtam, hogy majd visszaveszem a konszolidációban. Az IFO-nak azonban esze ágában sem volt leesni a vételi áramig, helyette ment még 100%-ot felfelé. Az már csak hab a tortán, hogy ezt a formációt pontosan megcsinálta a napokban (gap hagyás, csúcs körüli nyitásból beesés -> a gap betöltése).

Csak a következő hibasorozatot követtem el:

- elkezdtem rövidtávon tradelni egy középtávú poziciót, tehát menetközben koncepciót váltottam
- nem vagyok egy jó rövidtávú trader (nem is akarok az lenni), mégis megpróbáltam okosabb lenni a piacnál (hát ők nyertek)
- az erős részvények gyakran nyitvahagyják a gap-eket
- az erős részvények gyakran produkálnak rövidtávú eladási jelet, majd mennek tovább felfelé
- elkövettem már ezt a hibát régebben is, és nem tanultam belőle

ifo1.png

A charton egyébként jól látszik az IBD-sek kirázása. Gyakran látható IBD-s részvényeknél, hogy produkálnak egy nagy beesést, mivel a CANSLIM 7%-os stop losst ír elő, így kényszerítik kiszállásra a stratégia követőit. Itt ez elég gyorsan megtörtént, alig szállt be a nyáj, már ki is rázták őket. Szerintem most majd megy tovább, de én már nem teszek rá.

 

  1. import:
    2010. 02. 04. 20:26

    Kedves András,

    "
    Ez az az eset, amikor "megmondtam", majd nem tudtam korrekten végrehajtani. Pedig az utóbbi számít, ugye Spade?
    "

    Nem, tévedsz, nem ez számit. Itt a probléma a gondolkodásoddal van. Mert fontos, hogy megmondtad a tutit, ez nagyon jó, de a poziciódat nem tudtad managelni, de ez két teljesen különböző dolog. Ötleteltél a stoppot illetően, amikor meg kellett volna tervezned...
    Ez az ért van mert nem olvastad elég figyelmesen az MM-ről szóló sorozatomat, vagy nem vetted komolyan vagy nem értetted meg.....

    Szép és békés Karácsonyt !

    Spade
    spade | 12.23.05 - 3:45 pm | #

 

Figyelem: az immáron megszűnt freeblogról megmentett és újra publikált aranyláz posztok semmilyen formában sem képezik az én tulajdonom, és az abban foglaltakért semmilyen felelőséget sem vállalok. Ha a szerzőnek (András) kifogása merül fel az újbóli publikálást illetően, kérem, kommentben vagy üzenetben keressen meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr355994528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása