Visszatekintés vége

A MMUS volt a következő választás. Ez totális mellényúlásnak minősíthető. A MakeMusic egy szoftvercég, amelyik elsősorban az évente megjelenő új verzióból csinál pénzt. 2005-ben a verzió megjelenése előbb volt mint az előző évben, így az adott negyedévben nagyobb bevételt generált. Ennek megfelelően negyedév-negyedév összehasonlításban úgy tűnt, mintha radikálisan növekedne a cég, pedig nem ez a helyzet. A tanulság, hogy nagyon figyelni kell azokra a cégekre, amelyek bevétele egy adott szoftverfrissítéshez kapcsolódik. Sajnos, mire erre rájöttem már az 50-es mozgóátlag alatt járt, és komoly pozicióm volt benne. Mivel maga a cég nem rossz, csak elnéztem a növekedési jellemzőit, itt is megvártam, amíg visszajön, és 0 környékén kiszálltam belőle.
Hosszabb távon egyébként érdekes lehet a cég, mert előfizetői bázist épít, ami egyenletes árbevételt fog hozni, de az értékeltsége most nem elég jó.

mmus1.png

Az SFCC trade-re nagyon büszke vagyok (kerestem is vele rendesen), mert nagyon nehéz eső részvényekkel kereskedni (talán le kéne szokni róla). A beesés hátterét már elég alaposan kitárgyaltam. Először a december eleji leszúrásba vettem bele, amit másnap azonnal - a jelentős nyereség miatt - visszaadtam. Nagy mozgásokat végző részvényeknél célszerű gyorsan realizálni. Utána sajnos elég korán vettem vissza és a december közepi pániknapot (ez az utolsó leszúrás a charton) teljes pozicióban kellett végigülnöm. Nem volt kellemes, de annyira egyértelmű volt a pánik, hogy fel sem merült bennem az eladás gondolata.
Ritkán látok klasszikus pánikreakciókat, az SFCC esetében tanulságos volt benézni a részvényhez kapcsolodó Yahoo fórumra. Amikor olyan jellegű beírásokat lehet látni, hogy "long vagyok, szerintem emelkedni fog hosszú távon, de most inkább eladtam", egyértelmű pánik jelzések.
Végül elég gyorsan felállt a részvény, és 20 dollár környékén kialakuló kis csúcsban eladtam.

sfcc3.png

 

Ahogy nézem több középtávú poziciót nem blogoltam, pedig volt még néhány. Nem baj, tanulság ezekben a "publikus" poziciókban is akadt elég.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr997063027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása